Rondreis Schatkist van Turkije

22 februari 2024 - Zwolle, Nederland

Beste volgers,

Ja we hebben weer een reisje geboekt, de drie 'Amigos', Erik, Gait & Henry. Deze keer reizen we naar het mooie Turkije. Het is pas in September maar het voorgenieten kan beginnen. Reizen jullie (digitaal) mee op deze zeer complete ontdekkingstocht langs de geschiedenis, cultuur en natuur van Turkije?

Reis route .. turkije_bursa_grote-moskee_gebouwen_ulu-cami_berg_avond_shutterstock

De reis begint met een uitgebreid bezoek aan Istanbul, de beroemdste stad-op-twee-continenten, de helft in Azië en de helft in Europa. Hier voel je de unieke mix van het moderne westen en de mysterieuze oosten. Hoogtepunten zijn de Hagia Sophia, de Blauwe Moskee en het Topkapi Paleis.

Via het beroemde paard van Troje, het groene Bursa en het mausoleum van Atatürk in de hoofdstad Ankara bereiken we het natuurwonder Cappadocië. Hier nemen we uitgebreid de tijd om het gebied te verkennen.

Het landschap verandert naarmate we verder reizen: het gezellige Fethiye aan de kust, de beroemde Saklikent kloof en schildpadden en rotsgraven in Dalyan. Een ander hoogtepunt zijn de witte kalkterrassen van het natuurwonder Pamukkale.

turkije_dalyan_rotstempel_Shutterstock turkije_cappadocie_overzicht_rotsvorming_b turkije_dalyan_iztuzu-beach-strand_b

De reis eindigt in de gezellige kustplaats Kusadasi van waaruit we de ruïnestad Efeze bezoeken.

Tot zover het eerste nieuws, abonneer je op dit reisblog als je nog niet in de mailinglijst staat, dan krijg je een melding als er een nieuw reisverhaal klaar staat.

Reisgroet,

Henry

1. Cor:
    1 maart 2024
    Dat ziet er al goed uit heren! Het duurt nog even, maar de 'voorpret' en voorbereidingen kunnen alvast beginnen 😃
  2. Henry blankvoort:
    1 maart 2024
    Wat leuk dat jullie ons gaan volgen Cor! Groetjes aan Anneke. Tot de volgende keer! :)

Jouw reactie